Door de COVID19-pandemie is het aantal telefonische vragen sterk toegenomen. Om dit te beperken, vragen wij u deze pagina te lezen alvorens naar de praktijk te bellen.

Je kan ook een handig overzicht terugvinden via mijncoronatest.be

Een test aanvragen? Ga naar mijngezondheid.be.

Geen code ontvangen na een hoog-risicocontact? Bel naar 02 214 19 19 om een code aan te vragen.

Je testte positief voor COVID19? Geef jouw hoog-risicocontacten door via mijngezondheid.be.

Een vaccinatie-, herstel-, of testcertificaat opvragen? Ga naar mijngezondheid.be of bel naar 078 78 78 50.

Informatie over COVID19, vaccinatie, reizen of de huidige maatregelen? Ga naar info-coronavirus.be.

Informatie over het Covid Safe Ticket (CST)? Ga naar covidsafe.be.

Ik heb symptomen

• Indien u één van de volgende symptomen heeft, kan dit wijzen op een COVID19-infectie: hoesten, kortademigheid, pijn op de borst, smaak- of geurverlies.
  • Indien u twee of meer van de volgende symptomen heeft, kan dit wijzen op een COVID19-infectie: koorts, spierpijn, vermoeidheid, neusloop, keelpijn, hoofdpijn, diarree.

U mag naar de praktijk komen. Indien mogelijk, vragen wij u op voorhand al een zelftest uit te voeren. Dit geldt zowel voor gevaccineerde als ongevaccineerde patiënten.

Ik testte positief op COVID19

Je gaat in isolatie.

Via mijngezondheid.be kan je zelf hoog-risicocontacten doorgeven. Zo ontvangen jouw contacten sneller een code om zich te laten testen en een quarantaine-attest.

Ik ben in contact geweest met iemand die COVID19 heeft

U moet niet getest worden.

Ik ga op reis

Raadpleeg de website van FOD Buitenlandse Zaken om te weten welke voorzorgen u moet nemen en wat de geldende regels zijn in het land van bestemming.

Keert u terug naar België na een verblijf in het buitenland, vul dan het Passenger Locator Form in en volg de instructies die u nadien ontvangt.

Vaccinatie COVID19

In lijn met het advies van de Hoge Gezondheidsraad bevelen wij iedereen, ook zwangere vrouwen, sterk aan zich te laten vaccineren tegen COVID19.

Wil u graag een afspraak maken of uw afspraak verplaatsen?

• Inwoners van Mechelen of Sint-Katelijne-Waver kunnen bellen naar 0800 128 21.
  • Inwoners van Bonheiden, Putte of Heist-op-den-Berg kunnen bellen naar 03 218 27 05.